Varför gå i skolan om man lär sig mer hemma?

Stannade hemma ifrån skolan idag, har tappat suget helt och hållet. Blir liksom inte motiverad alls till att ens komma dit om vi ändå inte gör ett piss på lektionerna. Helt ärligt så drunknar jag hellre i läxor och prov än att bara sitta av lektionstiderna och bara vänta på att vi ska sluta. För om vi aldrig gör något så blir det att man skippar första tidiga lektionen för att man ändå inte missar något och hur dåligt är inte det, man borde vara as stressad och få panik om man bara är 5 minuter försenad för att man inte får missa något alls för att inte ligga efter. Känns som att man får mer gjort hemma än vad man får i ett klassrum med 7 elever och en lärare som stirrar in i väggen. Och jag är helt säker på att jag gjort mer hemma idag än vad alla i min klass gjort i skolan på hela veckan. Utan tvekan. Enda anledningen till varför jag ens kommer till skolan nu är för att träffa världens bästa klasskamrater, hade det inte varit för dom - hade jag inte kommit alls. För ifall jag vill lära mig något så stannar jag hellre hemma.

Låg och gosade med Dawid till klockan 10 då det var dags att gå upp. När vi väl gått upp gjorde Dawid i ordning sig för skolan och så fixade jag och mami frukost till oss 3. När vi käkat klart knatade Dawid iväg till skolan och så satte jag igång med mitt pluggande. Ska snart hoppa in i duschen och sen åka till farsta med mami och shoppa. Får se ifall det blir ett litet besök till min skola också, måste hämta två böcker så jag kan plugga i helgen.
Hörs senare, pussar


Kommentarer
Postat av: Sima

Håller verkligen med dig Erica! Jag stannade också hemma idag och fick mer saker gjort..

2010-03-19 @ 19:37:43
Postat av: Erica

Ja asså det är så jävla dåligt att det är så!

2010-03-22 @ 14:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0