Nyårsafton, välkommen år 2010

Dagen började med att mamma hämtade mig hos Dawid, så åkte vi till haninge och hämtade upp Hanna och Malin. Så åkte vi till coop och köpte fyverkerier och lite mer mat till dagen. När vi kom hem till mig var det bara att börja fixa allt, och klockan var bara 11. Tog fram alla bord, började duka och dekorera. När vi var klara med det så mådde Hanna dåligt, så hon gick upp och la sig i Nicoles rum och så fortsatte jag och Malin. Fixade köttet, efterrätten som tog över 2 timmar att bli klar, 3 stora formar (överfulla) med potatisgratäng och massa annat. Vid 4 väcktes Hanna, och alla 3 hoppade in i duschen. Vid halv 5 blev det stressigt då alla var tvunga att fixa sig och samtidigt hacka sallad, fixa bålen, kolla köttet, värma bröden, skära och fylla meloner med alkohol, tända machaller, lägga ut alla lekar, fixa förrätten och en jävla massa mer. Det sjuka är att vi hann göra klart allt på mindre än en timme. Så hatten av till oss. Vid 6 ramlade den sista in, och jag tror alla kan gissa vem det var. Jo igen annan än Fredrik Forsman. Då fick alla välkomst-drinkar, melon med parmaskinka och sen satte vi oss vid bordet och började med förrätten, vilket var toastskagen. Och den fick man självklart komplimanger för (även fast vi hade köpt den på burk, haha). När alla ätit upp så började lekarna runt matbordet. Haha ont i magen säger jag bara. Lindens "Fyfan va äcklig mat, har aldrig ätit äckligare", haha alla som läser nu fattar säkert ingenting men det var uppgifter man skulle göra och aa, alla som va där fattar iaf. Sen var det varmrätt, vilket var potatisgratäng med oxfilé, fläskfilé, sallad, olika såser och bröd. Asså bästaaaaaa, så gott!!!! Efter maten var det dags för hockey och dans, hockey för killarna (JVM, sååå viktigt) och dans för tjejerna. När matchen var slut så gjorde killarna oss sällskap och då blev det fart utav ba heeelvete. Vid halv 10 var det dags för efterrätt, den som jag och Malin krigat för i över 2 timmar. Och det var bara typ hälften som åt, haha så illa. Alla var så mätta och fulla så ingen pallade äta. Men dom som åt tyckte iaf att det var as gott - så var det värt allt slit. Efter det så rann tiden bara iväg, alla dansade och hade as kul. Sen blev klockan 11 och då ville alla röra sig hem till Dawid där hans föräldrar hade fest. Så det var bara att städa hela nedervåningen fort som satan och sen gå i rask takt till Dawid där det var fullt ös. Tolvslaget var bäst, Dawids pappas kompis hade köpt fyverkerier för över 6000 så vi fick se världens finaste fyverkerierna, och hur många som helst också. Dawid och Malin fick bli mina nyårspussar, mina två favorit personer. Kunde inte bli bättre. När alla fyverkerier hade smällts färdigt så gick vi in till Dawid och fortsatte festa. Hade riktigt riktigt roligt hela kvällen. Den avslutades med trasiga glas, spya i tvättstugan, två badrum, linden deckad med en korv i handen, en annan försökte få hångla med en som somnat, en annan smög ut vid halv 7 på morgonen, 3 andra satt och tryckte i sig ost och kex som Malin krigat med att ta med sig, två andra snodde champagne och svepte 8 på morgonen, en annan la sig i Dawids säng och särade på benen och la kommentaren "vad sägs som att ha mig i mitten inatt" och massa andra sjuka grejer som inte behövs tas upp här. Det här var helt klart bästa nyåret någonsin. Det kunde inte bli bättre. Så tack alla som jag firade nyår med, ni gjorde min kväll oförglömlig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0