Årsresume 2009

Januari - Några dagar efter nyår åkte jag på kryssning med familjen, vilket gjorde att jag och min bror kom varandra närmare än vad vi varit på många år. En vecka senare åkte jag och Malin till Lindvallen med några från min familj och deras vänner. Festade inne på Klubb HC, där en gubbe bestämde sig för att försöka pussa mina tuttar. Euw. Det var då vi också provade på The Ice och jag fick nya smeknamnet spyflugan av människor jag aldrig träffat förut. Januari månad bestod bara utav massa festligheter.

Februari - Spenderade alla hjärtans dag med tjejerna, då min dåvarande pojkvän valde att dissa mig utav olika anledningar. Åkte då till älvsjö på lokalfest hos Kim. Den mest konstigaste lokalen jag befunnit mig i. Det var också då jag och Malin började umgås mer och mer med Hanna. Spenderade mycket tid hos pappa. Började inse att skolan faktiskt var viktig och insåg också den månaden vilka som var mina riktiga vänner, då jag fick reda på en jävla massa skit saker. Så vissa vänner försvann helt och hållet ifrån mitt liv den månaden, och nya riktiga vänner kom in. Det var också då jag skaffade mig den hederliga ersti bloggen.

Mars - Månaden då jag förändrades helt och hållet. Skolan blev nr 1, fotbollen nr 2 och vännerna nr 3. Stannade hemma dom flesta helgerna och kvällar, pluggade och tränade. Jag och min dåvarande pojkvän gjorde slut för gott och jag försvann ner i min egna lilla håla. Förändrades på alla sätt och vis och kommer aldrig mer bli den gamla Erica.

April - Jag kom ur min egna lilla håla och började leva livet igen. Gick vidare snabbare än vad jag trott. Insåg snabbt att han inte var bra för mig och att vi inte passade och att vårt förhållande var ingenting att hänga i granen. Jag och Malin lärde känna Bexi och Jecco mer och blev bjudna på Bexis 20 års fest. Där det var fullt ös och vi lärde känna massa andra haninge folk på vägen. Festade mer och mer men pluggade samtidigt som ett djur och kämpade med betygen. Pappa fyllde 50 vilket firades rejält. Åkte också ner till pappa med Fredrica och firade påsk där. Det var också den här månaden jag och Dawid fick upp ögonen för varandra.

Maj - Malin fyllde 20 och Hanna fyllde 18, vilket betydde party för fulla muggar. Drog på kryssning till Finland med Malin, Frida och en hel del pensionärer. Haha men vi hade lika kul ändå! När vi kom hem började jag och Dawid träffas mer och mer och tillslut blev det varje dag. Det var då jag insåg att han var rätt för mig och att han var allt jag behövde och ville ha. Det var också då jag fick mitt cykel sår, efter att ha ramlat med cykeln utanför mitt egna hus. Blev en hel del festande då också men även en jävla massa plugg eftersom det var en månad kvar tills betygen sattes.

Juni - Slutade nian & hade bal, jag och Linda grät i flera timmar. Likaså alla från min familj och malin som var med på avslutningen. Min bror tog studenten, vilket också firades med tårar hos vissa. Jag och Dawid blev ett officiellt par, även fast vi varit ett "par" i nästan en månad. Spenderade många dagar på sjöängen. Firade midsommar i strömstad, vilket jag aldrig kommer glömma. Hade hur kul som helst. Tog också en tripp över till Norge. Fyllde 16 och fick fira dagen med min baby och mina närmaste vänner.

Juli - Dawid drog till Thailand i nästan en månad. Så jag var med Malin och co varje dag. Solade, badade och festade varje dag. Åkte till Torö med tjejerna i några dagar. Drog till pappa i en vecka med Linda och mina två systrar. Åkte hem i 4 dagar för att träffa Dawid som äntligen kommit hem från Thailand. Var med honom och vänner varje dag tills jag drog till Bulgarien med tjocka släkten.

Augusti - Solade, badade, festade och spenderade tid med Dawid. Började gymnasiet den 17 Augusti. Var hur nervös som helst men det gick snabbt över då jag hamnade i den bästa klassen någonsin. Började plugga stenhårt och tog skolan verkligen på allvar. Var på kräftskiva hos Malin med hela gänget. Och välkomnade hösten på rätt sätt.

September - Jag och Amanda började komma varandra närmare och närmare. Hade tjejmiddag med några ifrån klassen och Malin + Tette. Träffade alla ifrån Dawids släkt för första gången då hans storasyster fyllde år. Pluggade stenhårt, tränade, var med kompisar och Dawid.

Oktober - Åkte till Vänersborg med Amanda. Jossan fyllde 20 vilket firades med fest och middag. Tog steget och färgade håret rött - och sen till svart. Blev en tvättäkta plugghäst och lite utav en toffel så mina kvällar spenderades med Dawid och skolböcker. Sista helgen i månaden slutade med avslutningsfest med fotbollslaget (herr och dam, och även Malin). Och även en födelsedags middag för Dawid.

November - Dawid fyllde 18 barre. Skolan rullade på som vanligt och jag var fortfarande plugghäst och toffel. Bara en månad kvar till jullov och betyg sättning, så det vart extra mycket plugg. Var på tjejmiddag hos Amanda. Jag och Tobbe gick på bio och käkade kina mat.

December - Julklappsstress. Firade ett halvår med Dawid. Hade skolavslutning, vilket kändes helt sjukt att jag redan hade gått en termin i ettan. Spenderade julafton med min familj och Dawids. Åkte sen till pappa och firade julafton igen med han och Linda och sen med hela Heléns familj. Tiden gick sjukt snabbt och helt plötsligt var det nyårsafton som spenderades med världens finaste personer.

Så det här var några delar utav mitt år. Känner på mig att 2010 kommer bli ännu bättre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0